工学部案内2022
33/48

生命工学ife Scences andBoengneeringLi ii●Individuals who have strong enthusiasm and ●Individuals who have basic scholastic ability of mathematics, science, and English to learn bioengineering.●Individuals who have a desire to contribute to society by applying bioengineering to human health care and “monodzukuri” that are useful to human beings.●旺盛な知的好奇心と目的意識を有し、意欲的に生命工学に関連する学問を学びたい人●生命工学を学ぶのに必要な、数学、理科、英語などの基礎学力を有する人●生命工学を人々の健康維持、人類に役立つ「ものづくり」などに応用し、研究者、技術者として社会に貢献したい人high aspirations for learning bioengineering.学びの領域 Fields of Learning❶細胞や人体の構造と機能 Structure and function of cells and human body❷工学の生物への応用 Application of engineering principles to biologically-based systems❸領域横断的な健康、環境問題への取り組み Multidisciplinary approach for human health and environmental problemsコースが求める学生像What We Look for31Research Laboratory研究室クローズアップ脳・神経システムダイナミクスの解明と工学的応用を目指して5つのコース川原 茂敬教授 Prof. KAWAHARA Shigenori私たちの生命工学コースでは、工学、薬学、医学、理学出身の教員がそれぞれの専門から生命現象、病気の原因の解明と人の健康を守るための医薬品や医療機器・技術の開発に取り組んでおり、こうした広い知識、技術を合わせ学ぶことで、これからの医薬工連携が必要な境界分野を切り開く人材育成を行っています。本研究室では、簡単な連合学習メカニズムの解明を通じて、脳の階層的情報処理と運動制御、感覚-運動協調などについて研究し、そこから得られる発想やひらめきをもとに、脳波を用いたロボット制御(Brain-Machine Interface)やアルツハイマー病の早期診断への応用を研究しています。Research for brain dynamics and its application for human welfareOur course engages in interdisciplinary education and research across many fields to make clear the riddles of biological phenomenon and the causes of diseases, and contribute to the development of medicine, medical equipment and technology. We believe that our course produces multi-skilled graduates who use wide knowledge and expertise about life sciences and engineering to become the next generation of leaders in new bioengineering. Our laboratory investigates the hierarchical information processing and motor control as well as the sensory-motor coordination in the brain and applies the ideas and inspiration obtained from the research to the development of brain-machine interface as well as the early diagnosis of Alzheimer’s disease.

元のページ  ../index.html#33

このブックを見る